باربری در پونک ، اتوبار در پونک

باربری پونک ، اتوبار پونک : ارسال سرویس باربری مجهز و خدمات باربری بصورت 24 ساعته

باربری در پونک ، اتوبار در پونک

باربری پونک ، اتوبار پونک : ارسال سرویس باربری مجهز و خدمات باربری بصورت 24 ساعته

بلند کردن وسایل سنگین

بلند کردن اجسام سنگین

بسیاری از مشکلات جسمانی همچون کمر درد، درد گردن، گرفتگی عضلات و ... ناشی از بلند کردن غیر اصولی اجسام سنگین است. در این یادداشت سعی داریم نکاتی را آموزش دهیم که باعث جلوگیری از آسیبهای اینچنینی میشود. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید 

چگونه اجسام سنگین را بلند کنیم ؟

بلند کردن اجسام سنگین و جابجایی آنها نیازمند تکنیک هایی است که علاوه بر راحتی کار از بروز آسیب های جسمی کوتاه مدت و بلند مدت جلوگیری میکند.

احتمالا کارگران باربری را مشاهده کرده اید که با توجه به جثه کوچک خود بارهای سنگین را به آسانی جابجا میکنند. اشتباه نکنید ! نیروی خارق العاده ای در کار نیست. تنها رعایت برخی از نکات است که باعث میشود آنها به راحتی از پس حمل و جابجایی چنین اجسامی بر آیند.

تکنیک هایی برای بلند کردن اجسام سنگین

از قدرت پا استفاده کنید

اگر مسابقات وزنه برداری را تماشا کرده باشید حتما متوجه شده اید که وزنه برداران برای بلند کردن وزنه ها ابتدا از نیروی پاهای خود کمک میگیرند. تصویر زیر نحوه بلند کردن اجسام سنگین را در دو حالت صحیح و اشتباه نشان میدهد.

بلند کردن اجسام سنگین

1- ابتدا مطمئن شوید که توانایی بلند کردن جسم را دارید

2- برای بلند کردن نباید کمر خود را خم کنید

3- جای دست را طوری انتخاب کنید که فشار ناشی از وزن جسم بر روی هر دو دست یکسان باشد.

4- زانوهای خود را صاف کنید ( بلند شوید )

5- جسم را به بدن خود تکیه دهید.

اجسام سنگین را دو نفری بلند کنید !

اگر شما به تنهایی توانایی بلند کردن وزنه 75 کیلوگرمی را داشته باشید مطمئنا با همکاری یک نفر با شرایط خودتان توانیی بلند کردن جسمی به وزن 200 کیلوگرم را خواهید داشت.

معمولا اجسام سنگینی که ناچار به جابجایی آنها هستیم بد بار هستند،  به این معنی که نمیتوانیم دستگیره مناسبی برای بلند کردن آن پیدا کنیم و به همین دلیل وزن آنها بیشتر به نظر میرسد. فرض کنید قصد دارید یک میز نهار خوری که حداکثر وزنی حدود 50 کیلوگرم دارد را جابجا کنید. به علات بزرگ بودن میز و نبودن جای دست مناسب شما به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید. اما اگر یک نفر دیگر به شما ضافه شود تنها با 4 انگشت و به آسانی میز را جابجا خواهید کرد !

هل دادن اجسام سنگین

در برخی از موارد نیازی نیست جسم را کاملا بلند کنید، فقط کافی است کمی اصطکاک را کم کرده و فشاری رو به بالا به آن وارد کنید و سپس آنرا هل دهید. در صورت امکان از چرخهای دستی استفاده کنید.